The Traces of Women’s Presence

Text by Javid Nikpour/ Podium Photos

 

A look at the nominees for the “Sports Category” of the World Press Photo Award 2019

The World Press Photo Foundation has selected the chosen photos for the sports category on the 2019 awards ceremony with the greatest concentration on the sports documentary approach, Similar to the past years. This year, the sports department was managed by Maye-E Wong -an Associated Press news photographer- and Marguerite Schropp Lucarelli from the Sports Illustrated(USA) and Olivier Michon, L’Équipe(France) Director of Photography also accompanied the Singaporean female director (Wong).
In this year’s single photo category, the influence of the prevailing female viewpoint of the jury can be obviously seen in the selection. The effect can be clearly seen on the photos such as “Naomi Osaka’s Hair” by David Gray and the “30-year-old Ugandan Boxer” by John T. Pedersen or even Terrell Groggins’s photo at the Detroit Women’s Boxing Championships.
In the category of photo collection , the presence of Forough Alaei’s intense collection from the arrival of women inside the Azadi Stadium to the emotional title of Michael Hanke’s photo collection “Never Saw Him Cry” and the strong influence of the Family-Factor in the photos of this collection, the influence of this year’s judges’ feminine perspective can be seen.
The only different collection on this year is the photo collection of 33-year-old Turkish female photographer “Elif Ozturk” from the traditional oil wrestling competition. In conclusion, The Fighting is the main theme of this year’s photo collection category, where in Iran women fight to enter the Azadi Stadium and the men that fight for the wrestling belt in Turkey, and a hero man who struggles with his disability.

by: Javid/Podium Photos

“ردپای حضور زنان”
نگاهی به نامزد های بخش ورزشی جایزه جهانی ورلد پرس فوتو ۲۰۱۹


بنیاد ورد پرس فوتو همچون روال سال گذشته با بیشترین تاکید در بخش مستند ورزشی عکس های بخش ورزش مسابقه ۲۰۱۹ را انتخاب کرده است . امسال مدیریت بخش ورزش برعهده می ای وونگ عکاس خبری اسوشیتدپرس بود که در کنار این مدیر  زن از سنگاپور ، مارگریت شروپ لوکاریرلی از اسپرت ایلوستریت آمریکا و اولیور میچون مدیر عکس کوئیپ فرانسه او را همراهی کردند
در بخش تک عکس امسال تاثیر دیدگاه غالب زنانه هیئت داوران را می توان در منتخبین امسال بوضوح دید. این تاثیر در عکس دیوید گری از موهای ناومی اوزاکا تنیسور آمریکایی و  عکس جان پدرسون از بوکسور زن اوگاندایی ۳۰ ساله تا عکس ترل گروگین از مسابقات بوکس زنان در دیترویت آمریکا، آشکارا دیده می شود
در بخش مجموعه عکس نیز حضور مجموعه قوی فروغ علایی از ورود زنان به استادیوم آزادی تا عنوان احساسی مجموعه عکس مایکل هنکه «هیچوقت گریه اش را نمیبینی» و تاثیر قوی عکس های خانوادگی این مجموعه، تاثیر نگاه زنانه داوران امسال دیده می شود
تنها مجموعه متفاوت امسال مجموعه عکس الیف اوزترک عکاس زن ترک ۳۳ ساله از مسابقات کشتی سنتی با روغن است. در مجموع جنگیدن تم اصلی بخش مجموعه عکس امسال است جایی که در ایران زنان برای ورود به استادیوم آزادی می جنگند و مردانی که برای تصاحب کمربند پهلوانی در ترکیه با هم مبارزه می کنند و مردی قهرمان که با معلولیت خودش دست و پنجه نرم می کند

 

جاوید نیک پور- گروه عکس پودیوم

 

 

Share your thoughts